Tuesday 26 May 2015

Podnikajte poctivo, lebo poctivosť sa vypláca



„Človek, ktorý neklame, si nemusí pamätať, čo povedal.“


         Podnikajte poctivo, nikdy neklamte ani nezavádzajte svojich zákazníkov.


         Podnikajte tak, aby ste každé ráno mohli s kľudom vstať a pozrieť sa na seba do zrkadla bez výčitiek. Aby ste sa nebáli zdvíhať telefón svojim zákazníkom, zatajovať sa a vyhýbať sa stretnutiam. Nebuďte obchodník bez chrbtovej kosti, ktorý sa za každú cenu snaží zarobiť.


Verte, že sa budete cítiť lepšie.

         Budujte si dobré meno, dobré vzťahy so zákazníkmi aj obchodníkmi, vybudujte si dôveru. Ľudia radi chodia nakupovať u tým, ktorým môžu veriť.



Reklamácie


         Ak Vám niekto príde reklamovať tovar, jednajte s ním slušne, snažte sa zistiť kde nastal problém, ponúknite iný tovar na výmenu, alebo radšej vráťte peniaze. Hovorí sa, že človek pozná priemerne 250 ľudí, ak bude nespokojný podelí sa o to s nimi a Vám to zbytočne poškodí. 


         Ak sa Vás niekto bude snažiť oklamať pri reklamácii vymysleným alebo zámerným poškodením tovaru, takýmto zákazníkom sa poďakujte za nákup, vráťte im peniaze a už s nimi v budúcnosti neobchodujte. Rovnako ako si môže zákazník vyberať u koho nakúpi, vy si môžete vyberať komu predáte

Legálne



         Všetko čo robíte, robte legálne a nebudete sa musieť obávať žiadnych daňových kontrol, ani ničoho iného. Zákony sú stavané pre firmy a podnikateľov, veľa vecí si viete dávať do nákladov, a tým si legálne znižovať daňový základ. Prečítajte si knihu Bohatý Otec, chudobný otec a pochopíte, že sa oplatí podnikať legálne. 


         Rýchla vidina zisku, rôzne podvody, spôsoby ako rýchlo zarobiť na zákazníkovi čo najviac, sa Vám za krátko vypomstia. Toto nie je správna cesta.


Podnikanie si vyžaduje trpezlivosť a čas, výsledky sa dostavia potom. 

 
Riziko podnikania


         Áno, podnikanie so sebou prináša aj veľa rizík, ktoré ostatní nevidia, spomeniem len niektoré, s ktorými sa osobne stretávam: 




  • Neprevzaté objednávky, s ktorými máte zbytočné náklady na poštovné a ešte k tomu náklady za vrátenie odosielateľovi. 

  • Zlé recenzie, od zákazníkov, ktorí namiesto toho, aby Vás kontaktovali ohľadom problému, s čím neboli spokojní, Vám namiesto toho radšej poškodia dobré meno, ktoré si budujete roky. Namiesto toho, aby sa problém vyriešil, nebude spokojná ani jedna strana. 

  • Neustáli zjednávači cien a pýtači zliav, týmto zákazníkov sa vyvarujte. Častokrát sú to špekulanti, ktorí aj tak nebudú spokojní a vy sa kvôli nim pripravujete o zisk. 


         Ak dávate zľavy, navrhnite ich sami a to najmä stálym zákazníkom, ktorých si vážite. Alebo neposkytujte zľavy vôbec, ale poskytujte lepšie služby, posielajte darčeky, alebo vzorky zdarma. Berte to ako súčasť marketingu. Sú to určite lepšie vynaložené prostriedky ako na nejaké letáky, ktoré končia väčšinou v košoch. 

Stojí to za to


         Nebude to jednoduché, no aj napriek všetkému to stojí za to. Nenechajte sa odradiť zlými zákazníkmi, skúsenosť Vás naučí, že všetkým sa vyhovieť nedá. Odporúčam používať paretovo pravidlo 80:20.


         Venujte sa najviac tým zákazníkom, ktorý Vám vytvárajú najviac zisku, z dlhodobého hľadiska. Je omnoho lacnejšie si udržiavať stáleho zákazníka ako neustále hľadať nových.


         Vždy keď s tým budete chcieť seknúť a vykašlať sa na to, spomeňte si na všetkých tých spokojných zákazníkov, ktorým ste pomohli a nikdy nezabúdajte na to, prečo ste začali. 




Ak sa Vám môj článok páčil Zdieľajte ho ostatným alebo mu dajte Páči sa mi nižšie.




Prečítajte si aj môj predchádzajúci článok 6 kníh, ktoré sa oplatí prečítať

Autor: Patrik Taishi Popelič 

 


No comments:

Post a Comment