„Človek, ktorý neklame, si nemusí
pamätať, čo povedal.“
Podnikajte tak, aby ste každé ráno
mohli s kľudom vstať a pozrieť sa na seba do zrkadla bez výčitiek.
Aby ste sa nebáli zdvíhať telefón svojim zákazníkom, zatajovať
sa a vyhýbať sa stretnutiam. Nebuďte obchodník bez chrbtovej
kosti, ktorý sa za každú cenu snaží zarobiť.
Budujte si dobré meno, dobré
vzťahy so zákazníkmi aj obchodníkmi, vybudujte si dôveru.
Ľudia radi chodia nakupovať u tým, ktorým môžu veriť.
Reklamácie
Ak Vám niekto príde reklamovať
tovar, jednajte s ním slušne, snažte sa zistiť kde nastal
problém, ponúknite iný tovar na výmenu, alebo radšej vráťte
peniaze. Hovorí sa, že človek pozná priemerne 250 ľudí, ak bude
nespokojný podelí sa o to s nimi a Vám to zbytočne poškodí.
Ak sa Vás niekto bude snažiť
oklamať pri reklamácii vymysleným alebo zámerným poškodením
tovaru, takýmto zákazníkom sa poďakujte za nákup, vráťte
im peniaze a už s nimi v budúcnosti neobchodujte. Rovnako ako si
môže zákazník vyberať u koho nakúpi, vy si môžete vyberať
komu predáte.
Všetko čo robíte, robte legálne a
nebudete sa musieť obávať žiadnych daňových kontrol, ani ničoho
iného. Zákony sú stavané pre firmy a podnikateľov, veľa vecí
si viete dávať do nákladov, a tým si legálne znižovať daňový
základ. Prečítajte si knihu Bohatý Otec, chudobný otec a
pochopíte, že sa oplatí podnikať legálne.
Rýchla vidina zisku, rôzne podvody,
spôsoby ako rýchlo zarobiť na zákazníkovi čo najviac, sa
Vám za krátko vypomstia. Toto nie je správna cesta.
Podnikanie si vyžaduje trpezlivosť
a čas, výsledky sa dostavia potom.
Riziko podnikania
Áno, podnikanie so sebou prináša aj
veľa rizík, ktoré ostatní nevidia, spomeniem len niektoré, s ktorými sa osobne stretávam:
- Neprevzaté objednávky, s ktorými máte zbytočné náklady na poštovné a ešte k tomu náklady za vrátenie odosielateľovi.
- Zlé recenzie, od zákazníkov, ktorí namiesto toho, aby Vás kontaktovali ohľadom problému, s čím neboli spokojní, Vám namiesto toho radšej poškodia dobré meno, ktoré si budujete roky. Namiesto toho, aby sa problém vyriešil, nebude spokojná ani jedna strana.
- Neustáli zjednávači cien a pýtači zliav, týmto zákazníkov sa vyvarujte. Častokrát sú to špekulanti, ktorí aj tak nebudú spokojní a vy sa kvôli nim pripravujete o zisk.
Ak dávate zľavy, navrhnite ich
sami a to najmä stálym zákazníkom, ktorých si vážite.
Alebo neposkytujte zľavy vôbec, ale poskytujte lepšie
služby, posielajte darčeky, alebo vzorky zdarma. Berte to ako
súčasť marketingu. Sú to určite lepšie vynaložené prostriedky
ako na nejaké letáky, ktoré končia väčšinou v košoch.
Nebude to jednoduché, no aj napriek
všetkému to stojí za to. Nenechajte sa odradiť zlými zákazníkmi,
skúsenosť Vás naučí, že všetkým sa vyhovieť nedá. Odporúčam
používať paretovo pravidlo 80:20.
Venujte sa najviac tým zákazníkom,
ktorý Vám vytvárajú najviac zisku, z dlhodobého hľadiska. Je
omnoho lacnejšie si udržiavať stáleho zákazníka ako neustále
hľadať nových.
Vždy keď s tým budete chcieť seknúť a vykašlať sa na to, spomeňte si na všetkých tých spokojných zákazníkov, ktorým ste pomohli a nikdy nezabúdajte na to, prečo ste začali.
Ak sa Vám môj článok páčil Zdieľajte ho ostatným alebo mu dajte Páči sa mi nižšie.
Prečítajte si aj môj predchádzajúci článok 6 kníh, ktoré sa oplatí prečítať
Autor: Patrik Taishi Popelič
No comments:
Post a Comment